بانک انواع مقالات دانشجویی

دانلود بانک انواع مقالات دانشجویی

بانک انواع مقالات دانشجویی

دانلود بانک انواع مقالات دانشجویی

تشخیص بن بست در سیستم‌های توزیع شده



                                                                          پروژه                            

                                             تشخیص بن بست در سیستم‌های توزیع شده

مقدمه

امروزه کمتر سیستمی را می توان یافت که روی یک کامپیوتر متمرکز باشد. رشد روزافزون استفاده از سیستمهای توزیع شده، اهمیت تحقیق و پژوهش در راستای حل موانع و مشکلات موجود در این سیستمها را بیشتر آشکار می نماید. از جمله سیستمهای توزیع شده می توان به بانکهای اطلاعاتی توزیع شده، سیستم عاملهای توزیع شده، و سیستمهای کارگزار موبایل اشاره نمود.

سیستم توزیع شده از مجموعه ای از فرآیندهایی که از طریق ارسال پیام با یکدیگر در ارتباط اند،تشکیل شده است.یکی از مسائل مهم در سیستمهای توزیع شده در راستای مدیریت منابع، تشخیص بن بست توزیع شده است. مدیریت منابع زمانی که فرایندهای درخواست کننده در سطح شبکه در مکانهای مختلف توزیع شده اند،فرایند تشخیص را نسبت به سیستمهای متمرکز، دشوارتر می نماید.

 طی دهه اخیر الگوریتم های زیادی برای تشخیص بن بست در سیستم های توزیع شده ارائه شده است که تعداد زیادی از آنها موفق به تشخیص بن بست نمی شوند و یا بن بست هایی را گزارش می کنند که در واقع وجود ندارند و یا اینکه اثبات شده است که نادرست اند.

هدف از این تحقیق مطالعه و بررسی روشهای مختلف تشخیص بن بست در سیستمهای توزیع شده، شناسایی مشکلات، محدودیت های آنها و ارائه راه حل عملی مبتنی بر واقعیات موجود در سیستمهای توزیع شده در خصوص مشکلات شناسایی شده است.

فهرست مطالب
عنوان                                            صفحه

مقدمه    1
فصل اول: تشخیص بن بست در سیستمهای توزیع شده    2
1-1- مفاهیم پایه    3
1-2- انواع مدلهای بن‌بست بر اساس سیستم تبادل پیام    3
1-3- انواع مدلهای بن‌بست بر اساس نوع درخواست    3
1-4- شرایط وجود بن‌بست    5
1-5- طبقه‌بندی الگوریتم‌های تشخیص بن‌بست    5
فصل دوم: مروری بر الگوریتم‌های تشخیص بن‌بست    9
مقدمه    10
2-1- نمونه‌ای از الگوریتم متمرکز جهت تشخیص بن‌بست در سیستمهای توزیع‌شده    10
2-1-1- الگوریتم هو- رامامورتی    10
2-2- نمونه‌ای از الگوریتم‌های تشخیص بن‌بست سلسله‌مراتبی    11
2-2-1- الگوریتم منساس – مانتر    11
2-2-2- الگوایتم هو – رامامورثی    11
2-3- نمونه‌هایی از الگوریتم‌های توزیع‌شده    11
2-3-1- الگوریتم تشخیص بن‌بست چندی – مسیرا – هاس    11
2-3-2- الگوریتم محاسبه پخش کردن چندی – مسیرا – هاس    12
2-3-3- الگوریتم براچا – توگ    13
2-3-4- الگوریتم منساس و مانتز2-3-5- الگوریتم ابرمارک    13
2-3-5- الگوریتم ابرمارک    14
2-3-6- الگوریتم بدالض    15
فصل سوم: مروری بر الگوریتم‌های تشخیص بن‌بست توزیع شده تعقیب یال    20
مقدمه    21
3-1- بررسی الگوریتم‌های تشخیص بن‌بست تعقیب یال    22
3-1-1- الگوریتم میچل و مریت    22
3-1-2- الگوریتم سینها و ناتارجان    23
3-1-3- الگوریتم چودهاری – کوهلر – استنکویچ و توسلی    23
3-1-4- الگوریتم سینقال و شمکالیانی    24
3-1-5- تشخیص بن‌بست توزیع شده و حل آن بر اساس ساعتهای سخت‌افزاری    24
3-2- ارائه روشی برای حذف بن‌بست نادرست در الگوریتم‌های تشخیص بن‌بست    25
3-3- نتیجه‌گیری    27

فصل چهارم: الگوریتم‌های تشخیص بن‌بست توزیع شده تحمل خطاپذیر    29
مقدمه    30
4-1- مروری بر الگوریتم‌های تحمل‌پذیر خطا جهت تشخیص بن‌بست    31
4-2- معرفی مدل سیستم تشخیص خرابی بر اساس شاخص زمان اتصال    33
4-3- یک الگوریتم تشخیص بن‌بست توزیع شده تحمل‌پذیر خطا    34
4-4- اثبات درستی الگوریتم    37
4-5- نتیجه‌گیری    38
فصل پنجم: تشخیص و حل بن‌بست در سیستمهای نماینده موبایل    39
مقدمه    40
5-1- معرفی سیستمهای نماینده موبایل(نسل آینده سیستمهای توزیع شده)    41
5-2- تشخیص بن‌بست توزیع‌شده در سیستمهای نماینده موبایل    41
5-3- معایب الگوریتم اصلی و مشکلات کارایی الگوریتم    44
5-4- الگوریتم تشخیص بن‌بست توزیع شده مبتنی بر اولویت بهبودیافته    47
5-4-1- آنالیز کارایی الگوریتم بهبودیافته    48
5-4-2- اثبات درستی الگوریتم    49
5-5- نتیجه‌گیری    50
نتیجه‌گیری    51
فهرست منابع    53
پیوست‌ها    55
 
فهرست جداول
عنوان                                            صفحه

جدول 2-1- مقایسه الگوریتم های بررسی شده تشخیص بن بست    17
جدول 2-2- مقایسه کارایی الگوریتم های بررسی شده    19
جدول 3-1- مقایسه مدل های الگوریتم های بررسی شده کلاس تعقیب یال    27
جدول3-2-  بررسی صحت الگوریتم های بررسی شده    28

 
فهرست شکلها
عنوان                                            صفحه

شکل1-1- سلسله مراتب الگوریتمهای تشخیص بن بست    6
شکل 3-1- وضعیت فرآیندها در گراف-انتظار-برای    26
شکل 4-1- تشخیص دهنده خطا بر اساس CTI    34
شکل 4-2- مثالی از تشخیص خرابی، فلشها نشان دهنده درخواستهای منابع و خط چین نشان دهنده پیام آزادشدن منبع است.     36
شکل5-1- شمای کلی یک محیط میزبان در سیستم نماینده موبایل    42
شکل 5-2- یک چرخه بن بست با درخواست قفل محلی، مربعها نشان دهنده نماینده های مصرف کننده و  دایره ها نشان دهنده منابع بوده و فلشهای جهت دار نشان دهنده درخواست قفل محلی است.    44
شکل 5-3- مثالی از یک سیستم نماینده موبایل با دوچرخه بن بست: چرخه 1 شامل منابع 1، 2، 4 و چرخه دو شامل منابع 2، 4، 5، 3.    46

 

 

 


 
مقدمه
امروزه کمتر سیستمی را می توان یافت که روی یک کامپیوتر متمرکز باشد. رشد روزافزون استفاده از سیستمهای توزیع شده، اهمیت تحقیق و پژوهش در راستای حل موانع و مشکلات موجود در این سیستمها را بیشتر آشکار می نماید. از جمله سیستمهای توزیع شده می توان به بانکهای اطلاعاتی توزیع شده، سیستم عاملهای توزیع شده، و سیستمهای کارگزار موبایل اشاره نمود.
سیستم توزیع شده از مجموعه ای از فرآیندهایی که از طریق ارسال پیام با یکدیگر در ارتباط اند،تشکیل شده است.یکی از مسائل مهم در سیستمهای توزیع شده در راستای مدیریت منابع، تشخیص بن بست توزیع شده است. مدیریت منابع زمانی که فرایندهای درخواست کننده در سطح شبکه در مکانهای مختلف توزیع شده اند،فرایند تشخیص را نسبت به سیستمهای متمرکز، دشوارتر می نماید.
 طی دهه اخیر الگوریتم های زیادی برای تشخیص بن بست در سیستم های توزیع شده ارائه شده است که تعداد زیادی از آنها موفق به تشخیص بن بست نمی شوند و یا بن بست هایی را گزارش می کنند که در واقع وجود ندارند و یا اینکه اثبات شده است که نادرست اند.
هدف از این تحقیق مطالعه و بررسی روشهای مختلف تشخیص بن بست در سیستمهای توزیع شده، شناسایی مشکلات، محدودیت های آنها و ارائه راه حل عملی مبتنی بر واقعیات موجود در سیستمهای توزیع شده در خصوص مشکلات شناسایی شده است.

 

فصل اول:
تشخیص بن بست در سیستم های توزیع شده

1-1- مفاهیم پایه
تعریف 1-گراف- انتظار- برای (WFG): یک گراف جهتدار است که وابستگی بین فرایندها را نشان می دهد و در آن گره ها فرایندها و یالها نشان دهنده درخواست منابع است.
تعریف2- چرخه  بن بست: یک چرخه جهتدار در گراف- انتظار- برای (WFG) است.
تعریف3- بن بست دروغین: به بن بستی گفته می شود که در حقیقت وجود ندارد.
تعریف4- درستی الگوریتم های تشخیص بن بست توزیع شده: اثبات درستی الگوریتم های تشخیص
بن بست توزیع شده با 2 ویژگی زیر تعیین می شود:
•    ویژگی پیشرفت (Progress): بدین معنی که هر بن بستی که واقع شود در نهایت باید تشخیص داده شود.
•    ویژگی امنیت(Safety): اگر بن بستی توسط الگوریتم تشخیص داده شود، باید واقعاً وجود داشته باشد.
1-2- انواع مدلهای بن بست براساس سیستم تبادل پیام
براساس سیستم تبادل پیام، دو نوع بن بست وجود دارد:
* بن بست منبعی
* بن بست ارتباطی
در بن بستهای ارتباطی، پیامها منابعی هستند که فرایندها برای آن متنظراند. تفاوت اصلی بین بن بست منبعی و بن بست ارتباطی در این است که بن بست منبعی از شرایط AND استفاده می کند و بن بست ارتباطی از شرط OR با تعریف ذیل استفاده می کند:
1-3- انواع مدلهای بن بست براساس نوع درخواست منبع
تقسیم بندی مدلهای بن بست براساس سیستم تبادل پیام به دو نوع بن بست ارتباطی و منبع به منظور شناسایی الگوریتمهای تشخیص بن بست کافی نیست. بنابراین که ویژگی های بیشتری از این الگوریتمها مدنظر قرار گیرد. یکی از این ویژگی ها نوع درخواست منبع است. در این بخش سلسله مراتبی از مدلهای منبع که می تواند  در تقسیم بندی الگوریتمها تشخیص بن بست مورد استفاده قرار گیرد و مبتنی بر مدل بن بست ارائه شده توسط Knapp است، ارائه می شود.
1-3-1- مدل گراف- انتظار- برای
این گراف به کلاس گراف های جهت دار تعلق دارد. گره ها در این گراف برای مدل کردن فرایندها بکار می روند. یالهای جهتدار در گراف نشان دهنده روابط مسدود شدن بین فرایندها . یک گره با یک یال خارج شده از آن به یک فرایند مسدود شده تعلق  دارد.
بن بست با یک چرخه در این گراف مشخص می شود. ارتباط بین بن بستها و این گراف در بخشهای زیر نشان داده شده است[13].

 

کتابخانه متن باز بر پایه جاوا اسکریپت



                                                                           پروژه

                                                    کتابخانه متن باز بر پایه جاوا اسکریپت

 

این پروژه اماده پرینت میباشد

                                                                         پروژه

                                                    کتابخانه متن باز بر پایه جاوا اسکریپت

 

فهرست مطالب

 

عنوان  

صفحه

فهرست مطالب ‌أ

1. مقدمه................ 3

1-1. ویژگی های   Modernizr 4

2. Modernizr چیست؟ 6

2-1. نصب  Modernizr 6

2-2. متدهای Polyfills و  Modernizr 6

2-3. تابع Modernizr.load 7

3. چگونگی عملکرد 8

3-1. مرورگرهایی که توسط Modernizr پشتیبانی می شوند 9

3-2. کلاس های Modernizr متناسب با ویژگی های CSS 9

3-3. کلاس های Modernizr متناسب با ویژگی های HTML5 11

3-4. ویژگیهای دیگری که توسط Modernizr پشتیبانی می شوند 11

3-5. لیست  متدهای  Modernizr 12

4. سایت Modernizr.com 13

4-1. دانلود 13

4-2. مستندات 15

4-3. نصب  modernizr 16

4-4.متدهای  Polyfills and Modernizr 16

4-5. آموزش Modernizr.load() 17

5. چگونهModernizr  کار می کند؟ 19

6. عناصرHTML5  در IE 19

7. مرورگرهای پشتیبانی شده 20

8. ویژگی های شناسایی شده توسط Modernizr 20

8-1. ویژگی های CSS 20

8-1-1. مدل جعبه انعطاف پذیر flexbox 21

8-1-2. hsla() 21

8-1-3. پس زمینه های متعدد 21

8-1-4. انیمیشن CSS 21

8-1-5. ستون CSS 21

8-1-6. شیب CSS 22

8-1-7. سایر ویژگی ها 22

8-2. ویژگی های HTML5 23

8-3. تصویری HTML5 23

8-4. صفات ورودی 24

8-5. انواع ورودی 24

8-6. متفرقه 24

8-7. رویدادهای لمسی 25

8-7-1. آزمون های اضافی موجود در پلاگین 25

9. متدها و روش های modernizr 25

9-1.روش  Modernizr.prefixed() 25

9-2. تست رسانه پرس و جو MQ () 27

10. توسعه پذیری 28

10-1. API های افزونه addTest() 28

10-2. متد  testStyles() 28

10-3. متد testProp() 29

10-4. متد testAllProps() 29

10-5. متد hasEvent() 30

10-6. متد _prefixes & _domPrefixes 30

 

 

1. مقدمه

در زمان معرفی رسمی نسل جدید  HTML5از سوی کنسرسیوم جهانی وب (W3C) تعداد مرورگرهایی که تگ های HTML5 را پشتیبانی می کردند بسیار محدود بوند، از این رو شرکت های بزرگ مانندMozilla ،Google ،Microsoft  و... با چالش جدیدی بر سر راه ساخت مرورگرهای جدید خود مواجعه شدند. این چالش در حالی بود که عقب ماندن از محصول شرکت رغیب برای آنها در پاره ای از مواقع به معنای از دست دادن بازار بود. از این رو اقدام به ساخت مرورگرهایی که بتوانند تمامی تگ هایHTML5 را پشتیبانی نمایند، نمودند. اما این امر تا حدودی غیرممکن به نظر می رسید چرا که تکنولوژیHTML5 بسیار نوظهور بوده و ممکن بود تگ هایی در آینده ساخته شوند و یا به کلی کنار گذاشته شوند. بنابراین آنها تصمیم گرفتند با دادن نسخه های به روز شده بتوانند جوابگوی نیاز روز افزون مشتریان خود باشند. اما تمامی آنها قادر به این کار دشوار نبودند، به شکلی که شرکت مایکروسافت از نسخه 9 به بعد تصمیم گرفت تگ های HTML5 را در مرورگری که کاربران زیادی داشت (IE) پشتیبانی کند، اما شرکت (بنیاد) موزیلا بسیار در این عرصه پخته تر عمل کرده و از نسخه 3.5 به بعد مرورگر Firefox، یعنی حدود یک سال زودتر از مرورگرIE ، تگ های محدودی از HTML5 را پشتیبانی می کرد. چنین رفتاری از سوی مایکروسافت برای کاربران حرفه ای وب، بسیار ناهنجار و ناخوشایند بود. طراحان وب و برنامه نویسان وب نمی خواستند لذت استفاده از فناوری جدید را از دست دهند. اما می بایست عمل Cross Browsing [1]را نیز رعایت می کردند. چرا که ممکن بود در صفحه خود از تگی استفاده کنند که کاربری با یک مرورگر قدیمی تر اصلا سایت را نبیند یا بسیاری از قسمت های در نظر گرفته شده را از دست بدهد.

 

[1] - کدهای HTML و CSS و کدهای Client Side  نوشته شده در یک وب سایت، به شکلی نوشته شوند که در تمامی مرورگرها به یک فرم دیده شده و قابل اجرا باشند.
   

انواع فونداسیون با توضیحات جامع



فونداسیون ها را نسبت به نوع مصالح و سیستم ساخت آن می توان به دو گروه تقسیم کرد : گروه اول شامل انواع فونداسیون از نظر نوع مصالح آن مانند فونداسیون های سنگی ، آجری ، شفته ای ، بتنی ، گروه دوم شامل انواع فونداسیون از نظر سیستم ساخت آن مثل :

فونداسیون های تکی ، نواری ، صفحه ای ، فونداسیون مشترک و فونداسیون های کلاف شده می باشد .   
 


1- فونداسیون سنگی :        
این فونداسیون از سنگ های طبیعی و در مناطقی که سنگ ارزان در دست رس باشد ساخته می شود سنگی که در برای این گونه فونداسیون ها انتخاب می گردد باید سالم ( نپوسیده ) بوده و از انواع سنگ های لاشه شکسته باشد سنگ های قلوهای به علت صیقلی و مدور بودن آن برای بی سازی مناسب نمی باشد زیرا حالت ناپایدار به فونداسیون می دهد . سطح فونداسیون سازی با سنگ باید از دیوار هایی که روی آن قرار دارد وسیع تر و از هر طرف دیوار حداقل 15 سانتیمتر عنوان ریشه گسترش داشته باشد . فونداسیون سازی با سنگ با دو نوع ملات صورت می گیرد . چناچه بار و فشار کم باشد ملات سنگ ها را از نوع گل آهک و چنانچه بار زیاد باشد ملات ماسه سیمان انتخاب می شود و استفاده از ملات ماسه سیمان ، ماسه و آهک و یا ملات باشد و از فونداسیون های سنگی فقط و ساختمانهای یک طبقه . فونداسیون دیوارهای محوطه استفاده می شود .   

 

3-  فونداسیون شفته ای :   
ساده ترین و در عین حال ابتدایی ترین فونداسیون سازی برای ساختمان کوچک 2 یا 3 طبقه آجری است . شفته خمیری است از مخلوط خاک ، آب ، شن و گردآهک که در هر متر مکعب خاک آن بن 200 تا 250 کیلو گرم آهک به کار می رود . گاهی نیز بنابر لزوم مقداری پاره سنگ به آن می افزایند . طریقه شفته ریزی بدین صورت است که شفته را در فونداسیون ریخته و پس از آنکه شفته به حدود 20 یا 30 سانتی متر رسید آن را در یک سطح افقی هموار می کنند و یک روز آن را به حالت خود می گذارند . تا آبش در اثر تبخیر یا جذب کاهش باید ( اصطلاحا دونم شود ) سپس آن را با وزنه ی سنگینی ( تخماق ) می کوبند تا کاملا متراکم گردد . مجددا به همان ارتفاع شفته ریزی انجام گرفته و تا پر شدن فونداسیون همچنان ادامه می یابد .      

گزارش کارآموزی بانک رفاه رشته حسابداری



                                                                   گزارش کارآموزی

                                                            بانک رفاه رشته حسابداری

تاریخچة بانکداری در ایران:

بانک شاهی ایران:

صرافان ایرانی در مقام مقابله و رقابت با عملیات بانک جدید شرق برخاستند که اولین بانک بود و مرکزش در لندن و حوزة عملیاتی آن مناطق جنوبی آسیا بود این بانک در سال 1266 شمسی (1888 میلادی) در محل بانک تجاری( بازرگانی سابق) شروع به فعالیت کرد و برای جلب رضایت مشتریان و شروع فعالیت به حسابهای جاری 5/2% به حساب سپرده‌های ثابت به مدت 6 ماه 4% و یکسال 6% منفعت می‌داد. بانک با این اقدام خود 12% از نرخ بهره را کاهش داد و برای اولین بار اقدام به انتشار نوعی پول کاغذی به صورت حواله خزانه برای مبلغ 5قران به بالا و قابل پرداخت در وجه حامل نمود و در سال 1269 در مقابل دریافت 20000 لیرة‌ انگلیسی کلیه شعب و اثاثة بانک را به بانک شاهی واگذار نمود.

 

                                                                      گزارش کارآموزی

                                                               بانک رفاه رشته حسابداری

فهرست

تاریخچة بانکداری در ایران

بانک شاهی ایران

تاریخچة بانک رفاه کارگران

معرفی بانک رفاه کارگران

بانک استقراضی ایران

چارت سازمانی

موقعیت و آدرس بانک

تسهیلات ارزی و صادراتی بانک رفاه

مبلغ تسهیلات

مدت بازپرداخت تسهیلات

نرخ تسهیلات

وثایق

نحوه اعطای تسهیلات

اعمال نظارت بانک

ارائه مدارک مربوطه به صادرات انجام شده

توضیحات

بازپرداخت

تسهیلات بعد از صدور کالا

مبلغ تسهیلات

مدت بازپرداخت تسهیلات

ادامه دارد...

 

گزارش کارآموزی راه آهن



                                                                                گزارش کارآموزی راه آهن

پیشگفتار

کارآموزی یکی از واحدهای خوب در دوره کارشناسی است زیرا دانشجو به اجبار باید در یک شرکت به مدت معین کار کند و این خود باعث آموختن نظم و نحوه کار آن شرکت و به خصوص نحوه ارتباط و همکاری شرکت ها در جامعه می شود  شرکت ها و سازمان ها، همه فعالیت های خود را با نظم و با ضابطه ها و قوانین و تحت نظارت مسئولین خود انجام می دهند و این یکی از مهم ترین چیزهایی است که یک دانشجو که در حال ورود به بازار کار است، باید بداند و دوره کارآموزی فرصت خوبی است  در اینجا از استاد ارجمندم جناب آقای سعادتجو و مسئولین محترم دانشگاه برای ایجاد این فرصت برای من کمال تشکر را دارم

 

                                                         گزارش کارآموزی راه آهن

فهرست

مقدمه                                                                                                                                       6

بخش اول: درباره راه آهن ایران                                                                                                         7

درباره راه آهن ایران                                                                                                                       8

تاریخچه اداره کل راه آهن تهران                                                                                                        9

بخش فناوری اطلاعات                                                                                                                   10

چارت اداری                                                                                                                                11

بخش دوم: وظایف عمومی کارشناسان فناوری اطلاعات                                                                               13

وظایف کلی                                                                                                                                 14

وظایف در حوزه سخت افزار                                                                                                             15

وظایف در طی فرآیند تعمیرات                                                                                                          15

وظایف در حوزه شبکه                                                                                                                     16

وظایف در حوزه نرم افزار                                                                                                                  17

وظایف در حوزه وب سایت                                                                                                                17

وظایف در حوزه  HIS                                                                                                                     18

وظایف در حوزه  اتوماسیون اداری                                                                                                       18

وظایف در حوزه  اینترنت                                                                                                                  18

وظایف در حوزه  مخابرات                                                                                                                 19

بخش سوم: مقررات سیستم رزور بلیط                                                                                                  20

                                                                

 

مقدمه

امروزه همه ی سازمان ها و مراکز دولتی کشور ها بنا بر رویکرد های جهانی نیازمند مرکز مستقل فناوری اطلاعات می باشند و محل کارآموزی من نیز بخش فناوری اطلاعات اداره راه آهن تهران بود  اداره راه آهن تهران با توجه به ارتباط تنگاتنگی که با سایر ادارات راه آهن کشور و همچنین نیاز به اتوماسیون سازی فرایند رزور بلیط در حال پایه ریزی یکی از گسترده ترین مراکز آی تی دولتی می باشد که در مدت کارآموزی حدوداً کارشناسان نرم افزاری و سخت افزاری در آنجا مشغول کار بودند