بانک انواع مقالات دانشجویی

دانلود بانک انواع مقالات دانشجویی

بانک انواع مقالات دانشجویی

دانلود بانک انواع مقالات دانشجویی

انیمیشن و پویانمایی

انیمیشن و پویانمایی


پروژه آماده درس شیوه ارائه مطلب با موضوع انیمیشن


پویـا نـمایی
گزارش کتبی درس شیوه ارائه مطلب

فهرست مطالب

چکیده    1
فصل اول:مفهوم انیمیشن    2
1-1: تعریف انیمیشن    2
1-2: تاریخچه انیمیشن    2
1-3: انیمیشن متولد می‌شود    4
1-4: انیمیشن در ایران    5
1-5: انیمیشن پس از انقلاب    6
1-6: انیمیشن، زمان لازم برای بیان اندیشه‌ها    7
فصل دوم: روش های ساخت انیمیشن    8
2-1: بخش اول    8
2-1-1: انیمیشن روی طلق    8
2-1-2: انیمیشن روی کاغذ    8
2-1-3: انیمیشن بدون دوربین    9
2-1-4: کات اوت یا انیمیشن با بریده مقوا    10
2-1-5:  انیمیشن سه بعدی    10
2-1-6:  انیمیشن با عکس    11
2-1-7:  پیکسیلیشن یا زنده نمایی    11
2-1-8:  پین اسکرین    11
2-1-9:  انیمیشن زیر دوربین    12
2-1-10:  روتوسکپی    13
2-1-11:  داینامیشن    13
2-1-12: دیاگرام انیمیشن    14
2-1-13: انیمیشن کامپیوتری    14
2-1-14: کپچر موشن    14
2-2: بخش دوم    14
2-2-1: انیمیشن‌های سنتی    17
2-2-2: ساختار های تمام انیمیشن    18
2-2-3: ساختارهای انیمیشن محدود    19
2-2-4: روش روتوسکوپ    20
2-2-5: ترکیب انیمیشن و فیلم زنده    21
فصل سوم:    23
3-1: سبک ایست –حرکتی    23
3-1-1: تاریخچه    23
3-1-2: شیوه کار در روش ایست – حرکتی    26
3-1-3: خودتان انیمیشن ایست-حرکتی بسازید    27
3-2: بررسی انیمیشن عروس مرده    30
فصل چهارم:    31
4-1: سبک ژاپنی انیمه    31
4-1-1: تاریخچه    31
4-1-2: حکایت یک اسم    32
4-1-3: خصوصیات بصری انیمه ها    33
4-2: مهم‌ترین ویژگی‌های فنی    33
4-2-1:  تناسب‌های بدنی در طراحی کاراکتر    33
4-2-2:  چشم‌ها    34
4-2-3:  خطوط حرکتی و سرعت    35
4-2-4:  کاهش تعداد فریم‌ها    36
4-2-5: حرکات محدود    36
4-2-6:  زوایای دوربین    37
4-3: روش های ساخت یک انیمه    37
4-4: انیمه در دنیای امروز    38
4-5: بررسی سریال یادداشت مرگ    39
منابع و ماخذ:    41


فهرست اشکال

فصل اول:
شکل1-1-نمونه انیمیشن 1    4
شکل 1-2 انیمیشن در سینما    5
شکل 1- 3 گسترش ارتباطات و IT درانیمیشن    7
فصل دوم:
شکل 2-1 انیمیشن روی طلق    8
شکل 2-2 انیمیشن روی کاغذ    9
شکل 2-3 انیمیشن بدون دوربین    9
شکل 2-4 انیمیشن با بریده مقوا    10
شکل 2-5 انیمیشن سه بعدی    11
شکل 2-6 پین اسکرین    12
شکل 2-7 انیمیشن زیر دوربین    12
شکل 2-8 روتوسکپی    13
شکل 2-9 داینامیشن    13
شکل 2-10 انیمیشن کامپیوتری    14
شکل 2-11 طرح‌های موجود روی ظرف کشف شده در شهر سوخته ایران مربوط به پنج هزار سال پیش    15
شکل 2-12 نمونه‌ای از دستگاه زوئتروپ    16
شکل 2-13 فریمی از انیمیشن ساخته شده توسط امیل کوهل    16
شکل 2-14 نمونه فریم‌های کلیدی که بعدها توسط فریم‌های میانی پر می‌شوند    17
شکل 2-15 صحنه‌ای از انیمیشن سفیدبرفی و هفت کوتوله‌    18
شکل 2-16 ‌صحنه‌ای از انیمیشن شیرشاه    19
شکل 2-17 انیمیشن فوتبالیست‌ها19 شکل 2-18 سریال انیمیشنی یادداشت مرگ    19
شکل 2-19روش روتوسکوپی    20
شکل 2-20 صحنه‌ای از انیمیشن A Scanner Darkly    20
شکل 2-21 صحنه‌ای از فیلم مری پاپینز    21
شکل 2-22 صحنه‌ای از فیلم Space Jam    22
فصل سوم:
شکل 3-1 صحنه‌ای از انیمیشن The Humpty Dumpty Circus    24
شکل 3-2 صحنه‌ای از مجموعه انیمیشن‌های Shaun The Sheep ساخته شرکت آرماند    25
شکل 3-3 صحنه‌ای از انیمیشن کابوس پیش از کریسمس به کارگردانی هنری سلیک    26
شکل 3-4 - نمونه‌ای از استوری بوردها    27
شکل 3-5   نمونه اسباب‌بازی با مفاصل متحرک    28
شکل 3-6  جایگذاری دوربین‌ها و نورپردازی    29
شکل 3-7  نمونه نرم‌افزاری‌های ویرایشگر ویدیویی    29
فصل چهارم:
شکل 4-1 نمایی از نخستین انیمه تاریخ ژاپن    32
شکل 4-2 تناسب اعضای بدن سبک کاراکتر انیمه    33
شکل 4-3  صحنه‌ای از انیمیشن  Animatrix:  World Record    34
شکل 4-5  صحنه‌ای از انیمیشن فوتبالیست‌ها    35
شکل 4-6 صحنه‌ای از انیمیشن شهر اشباح    36
شکل 4-7 صحنه‌ای از انیمیشن  Animatrix:  A Detective story    37
شکل4-9 صحنه‌ای از بازی  Final Fantasy    38
شکل 4-10 کاراکترهای انیمه شده هری پاتر    38
شکل 4-11 صحنه‌ای از انیمه داخل فیلم «بیل را بکش»    39

چکیده
امروزه، انیمیشن‌ها به یکی از مهم‌ترین ارکان دنیای هنر و سرگرمی در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند. هنری که بر‌خلاف تصور عامه مردم، قدمتی چندین هزار ساله دارد و روز به روز با به کارگیری فناوری‌ها و روش‌های خلاقانه و نوین، دریچه‌های جدیدی را به روی علاقه‌مندان باز می‌کند. هنری که سال‌ها قبل به همت بزرگانی مانند والت دیزنی، ارزش‌های خود را بیشتر از قبل نمایان کرد و امروزه نیز ابَر شرکت‌های بزرگی مانند پیکسار و دریم ورکس به کمک صدها متخصص و با بهره‌گیری از کامپیوترها و نرم‌افزارهای گوناگون از یک سو و کارگردان‌ها و انیماتورهای معتبری مانند تیم برتون، هایاو میازاکی، جان لِسِتر و ... از سوی دیگر، روز به روز در حال گسترش این هنر محبوب هستند.
در این سلسله از مقاله‌ها که با هدف شناساندن سبک‌ها و روش‌های گوناگون ساخت انیمیشن به علاقه‌مندان نگاشته می‌شود، سعی بر آن است تا مخاطبان ایرانی، با دقت نظر بیشتری به این «هنر» نگاه کنند. هنری که بدون شک با همت دوستداران آن می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور در ایران نیز مانند سایر کشورها، آن‌گونه که شایسته است مورد توجه عموم قرار گیرد.  در قسمت اول این مجموعه، نگاه کوتاهی به تاریخچه و اولین انیمشن های ساخنه شده،انواع انیمیشن خواهیم کرد و در ادامه پنج سبک متداول ساخت انیمیشن به صورت سنتی را بررسی خواهیم کرد. در قسمت‌های بعدی نیز سایر سبک‌های ساخت انیمیشن از قبیل سبک ایست – حرکتی(Stop- Motion) و سبک‌های انیمیشن کامپیوتری دو بعدی و سه بعدی و زیرشاخه‌های فراوان هریک را جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد. امیدوارم که این مجموعه بتواند راهگشای علاقه‌مندان و پایه‌گذار نگرشی نوین به این هنر دوست داشتنی باشد.

فصل اول:مفهوم انیمیشن
1-1: تعریف انیمیشن
پویانمایی، زنده‌نگاری یا انیمیشن نمایش سریع و متوالی تصاویری از اثر هنری دوبعدی، یا موقعیت‌های مدل‌های واقعی، برای ایجاد توهم حرکت است. حرکت روان تصاویر متحرک در پویانمایی‌ها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیده‌ی ماندگاری تصاویر پدید می‌آید. رایج‌ترین روش برای نمایش زنده نگار، سینما یا ویدئو است. واژه انیمیشن در زبان فارسی تاکنون به واژگان "جان بخشی"، "متحرک سازی"، "پویانمایی" و "زنده نگاری" ترجمه شده است.
به عبارت دیگر هنر حرکت بخشیدن به اشیای بیجان را انیمیشن گویند. انیمیشن نوعی انگیزش هنری به حساب می آید که خیلی پیش از صنعت فیلم شکل گرفت. واژه انیمیشن مشتق شده است از واژه لاتین «انیما» (Anima) یعنی «نفس زندگی» و بهتر است برای انیمیشن مورد نظرمان واژه «انیمیشن سینماتیک» را بکار ببریم. انیمیشن سینماتیک یعنی: ثبت فازهای مجزا و تک تک که به طوری به تصویر کشیده می شوند که توهم و خیال حرکت را در قالب اجسام بیجان در قوه باصره آدمی ایجاد می کند.
1-2: تاریخچه انیمیشن
قدیمی‌ترین نمونه‌های تلاش برای بدست آوردن توهم حرکت در طراحی ایستا را می‌توان در نقاشی‌های دوران نوسنگی غارها پیدا کرد، در جائیکه حیوانات با چندین شکل پای رویهم افتاده مجسم شده‌اند، که آشکارا کوششی برای رساندن احساس حرکت است. فناکیس توسکوپ، زوتروپ و پراکسینوسکوپ، همچنین فلیکربوک، قدیمی‌ترین اسباب‌های زنده نگاری محبوب اختراع شده در طول سده ۱۸۰۰ هستند.
شخص خاصی به عنوان مخترع هنر فیلم پویانما وجود ندارد، چرا که افراد بسیاری پروژه‌های متعددی که می‌توان به عنوان گونه‌های مختلف زنده نگاری مطرح کرد را تماما در زمان‌های یکسانی انجام می‌دادند. فیلمساز فرانسوی «جورج ملیس» که سازنده جلوه‌های ویژه فیلم‌هایی مانند «سفری به ماه» بود، تکنیکهای بسیاری در کارش استفاده می‌کرد- که یکی از آنها نگه داشتن جرخش فیلم دوربین، و تغییر کوچکی در صحنه و سپس دوباره به جرخش در آوردن فیلم دوربین بود. این بسیار شبیه به ایده‌ای است که بعدها زنده نگاری استاپ-موشن شد. ملیس به طور اتفاقی به این تکنیک دست یافت. هنگامی که او اتوبوسی را در حال رد شدن از جلوی دوربین می‌گرفت، دوربین خراب شد. موقعیکه دوربین تعمیر شد، درست زمانیکه ملیس شروع به فیلم گرفتن کرد، تصادفاً یک اسب از جلوی دوربین رد شد. نتیجه آن بود که در فیلم به نظر می‌رسید که اتوبوس به یک اسب تبدیل می‌شود.
ج.استوارت بلکتون شاید اولین فیلمساز آمریکایی باشد که تکنیک‌های استاپ-موشن و انیمشن طراحی دستی را استفاده کرد. ادیسون او را با فیلمسازی آشنا کرد. او با اولین کارش مورخ ۱۹۰۰ که کپی رایت داشت، پیشگام این ایده‌ها در دوران قرن بیستم شد. بسیاری از فیلمهایش، از میان آنها طراحی سحر آمیز (۱۹۰۰) و فکاهی صورت‌های متغیر مسخره (۱۹۰۶) نسخه‌های فیلم روزمره از بلکتون «هنرمند درخشان» بود، و نسخه‌های اصلاح شده مورد استفاده ملیس قدیمی‌ترین تکنیک‌های استاپ-موشن برای ساختن سری‌هایی از طراحی‌های روی تخته سیاه بود که به نظر می‌رسند که حرکت می‌کنند و خود را تغییر شکل می‌دهند. فکاهی صورتهای متغیر مسخره به عنوان اولین فیلم پویانماشده واقعی ثبت، و بلکتون به عنوان اولین زنده نگاری واقعی شناخته شده‌است.
هنرمند فرانسوی دیگری به نام ایمل کال، شروع به طراحی سلسله کارتون‌هایی کرد. او در سال ۱۹۰۸ فیلمی با نام Fantasmagorie به معنای تخیلات متغیر را ساخت. این فیلم شامل تعداد زیادی طراحی ساده سرگردان است که به هم تبدیل می‌شوند، مانند بطری شراب که به یک گل تبدیل می‌شد. همچنین قسمتهایی از تصاویر زنده وجود داشت، جایی که دست زنده نگار وارد صحنه می‌شد. این فیلم با طراحی هر فریم روی کاغذ ایجاد شده بود و هر فریم با نگاتیو فیلم گرفته می‌شد، که به تصویر، ظاهر تخته سیاه را می‌داد. بدین ترتیب Fantasmagorie نخستین فیلم پویانمایی سنتی (طراحی دستی) به شمار می‌آید.
   

تحقیق وب معنایی



پروژه آماده درس شیوه ارائه مطلب با موضوع وب معنایی

در مورد وب معنایی

چکیده:
روند رو به توسعه ی تکنولوژی در دهه های اخیر باعث جمع شدن انبوهی از اطلاعات شد که این فزونی اطلاعات ایجاب میکند تا ما مدیریت صحیح اطلاعات و یکپارچگی اطلاعات را سر لوحه ی کارمان قرار دهیم. برای رسیدن به این هدف نیاز به اطلاعات و پردازش های مفهومی داریم به طوری که ماشین ها نیز توانایی فهم اطلاعات را داشته باشند. درواقع هدف اصلی وب معنایی   نیز همین است در گزارش  پیش رو بر آن هستیم که وب معنایی را مورد بررسی قرار دهیم .

کلمات کلیدی: وب معنایی، ساختار وب معنایی، آنتالوژی، تازه های وب معنایی


فهرست مطالب
فصل اول    1
1-1 طرح مسئله    2
1-1. تفاوت انسان و ماشین    4
1-2. چرا وب معنایی؟    4
1-3. تاریخچه وب معنایی    6
1-4. وب معنایی چیست ؟؟؟    6
1-5. وب معنایی در مقایسه با هوش مصنوعی[1]    7
فصل دوم    25
2-1. معماری یا ساختار وب معنایی[4]    10
2-1-1. آدرس های منحصر به فرد نشانگر متحدالشکل (URL),UNICODE    10
2-1-2. فرانماها- فرانمای زبان نشانه گذاری توسعه پذیر XML    12
2-1-3. چارچوب توصیف منبع و فرانمای چارچوب توصیف منبع (RDF)،(RDFS)    14
2-1-4 فرهنگ لغات هستی شناسی(آنتالوژی)    17
2-1-4-1. عناصرآنتولوژی    21
2-1-4-2. نقش آنتالوژی ها در تحقق وب معنایی    21
2-1-5. لایه منطق    22
2-1-6. لایه اثبات    22
2-1-7. اعتماد    23
2-2. حل یک مسئله    24
فصل سوم    31
3-1. آینده ی وب معنایی    32
3-2. نتیجه گیری:    33
مراجع    35
واژنامه(انگلیسی-فارسی)    36

فهرست شکل ها
شکل 2-1 سطوح وب معنایی    10
شکل 2-2 نمایش گرافیکی یک سه تایی    17
شکل 2-3 سه تایی در RDF    17
شکل 2-4 رابطه ی رده بندی، هستی شناسی و پایگاه دانش    21
شکل 2-5 رابطه ی سه تایی در مسئله    27

فصل اول
مقدمه

1-1 طرح مسئله

امروزه، یکی از اصلی ترین ابزارها برای کسب اطلاعات و انجام پژوهش، شبکه جهان گستر وب است که در آن با استفاده از تکنولوژی ها، امکان نگهداری، بازیابی و تبادل اطلاعات به وجود آمده است. وب در ابتدا تنها دارنده ی اطلاعاتی بود که بیشتر شکل متنی داشتند و در این وب اطلاعات به صورت استاتیک1 وجود داشت و کاربران، فقط نقش خواننده ی وب را داشتند. در نسل جدید وب، امکاناتی از قبیل قراردادهای انتقال برای تبادل اطلاعات به وجود آمد. در جریان رشد و تکامل وب، با ایجاد اتصالات فرامتنی ، امکان کاوش در وب و ایجاد اتصالاتی بین محتویات آن فراهم شد. سپس با توسعه زبان HTML  و با ظهور زبان هایی مانند، XML  امکان افزودن اطلاعات معنایی علاوه بر آنچه پیش از این تنها برای قالب بندی و نمایش اطلاعات وجود داشت، ایجاد شدند. این گونه اطلاعات قابلیت درک ماشین از اطلاعات موجود در وب را به دنبال داشت و امکان تعامل عامل های غیر انسانی را نیز که پیش از این  تنها توانایی جمع آوری اطلاعات را داشتند، در وب فراهم آورد.
در حقیقت وب معنایی، توسعه ای بر وب فعلی است که کامپیوتر و افراد را قادر می سازد که با یکدیگر همکاری بهتری داشته باشند. ایده ی کار، داشتن داده ها روی وب به صورت خوش تعریف است، تا بتوان از آن برای یکپارچه سازی، خودکارسازی، کشف و استفاده ی مجدد از داده ها، از طریق انواع مختلف کاربردها استفاده کرد.
در وب اولیه عوامل غیر انسانی، درکی از اطلاعات گردآوری شده نداشته و آن مطلب برایشان قابل پردازش نبود.
در واقع وب معنایی، تکاملی از وبی است که مجموعه اسناد قابل فهم برای انسان را به قابل فهم برای ماشین تبدیل کرده است و در نتیجه قابلیت همکاری میان کاربردهای وب را افزایش داده است.
 وب معنایی، مجموعه ای از زبان ها و ابزارها را برای پردازش ماشینی اطلاعات ذخیره شده درون وب در برمی گیرد.
اطلاعات ارائه شده در وب معنایی باید دارای پویایی کامل باشند تا بتوان از قابلیت های وب معنایی به طور کامل استفاده نمود. بنابراین ارائه ی معنایی داده ها و پویایی، دو خصیصه ی اصلی وب معنایی می باشند که در فصل ها بعد توضیحات کامل تری خواهیم آورد.

پروژه کارآموزی مهندسی عمران



گزارش کارآموزی رشته عمران

 

توجه نمایید این گزارس به همراه فرم های برنامه هفتگی می باشد.

 

گزارش کارآموزی خاک برداری اجرای فنداسیون نصب صفحات زیر ستون ساخت تیر و ستون از ورق اجرای سقف ساختمان با تیرچه و بلوک ( ساخت تیرچه ها در محل کارگاه )
گزارش کارورزی در مورد خاک برداری
پروژه کاراموزی اجرای فونداسیون نصب صفحات زیر ستون
این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

فـهـرسـت مـطـالـب
مقدمه
دستورالعمل های حفاظتی و ایمنی کارگاه ها
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
پاک سازی خرابه
گودبرداری
پیاده کردن نقشه
بتون مگر
قالب بندی فونداسیون و شمع بندی
آرماتوربندی
علت استفاده و فولاد و میل گرد در ساختمان ها و پی
نحوه آرماتوربندی
خم کردن آرماتور
بتون ریزی فونداسیون
مخلوط کردن بتون
نحوه درست کردن ستون های فلزی با ورق
اتصال ستون ها به فونداسیون
تراز کردن ستون های عمودی با ستون های افقی
عایق کاری تیر ورق ها
ساخت تیرچه طبقات
سقف
کشیدن دیوار بیست و دو سانتی متری
کشیدن تیغه های ده سانتی متری

دستورالعملهای حفاظتی و ایمنیکارگاه های ساختمانی
اجرای کـارهـای ساختمانی شـامـل مراحـل متعددی است که ضمنآن افراد با ماشینآلات ساختمانی، ابزار و مصالح گوناگون سروکار دارند . اینروابط ویژگی ها امکان وقـوع حوادث را بـرای نیروی انسـانی را افـزایشمی دهـنـد . محـافظت از افرادانسانی در قبال حوادث نـاشـی از کـار از اهمیتویژه ای برخوردار اسـت . از اینرو بـایدابـزار و ماشینآلات بـه طور مستمر مورد بازرسی کامل قرار گـرفـتـه و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود . در بکار گیری ماشینها نیزبایداز افراد با تجربه استفاده شود . برای تامینایمنیکارگاههـای ساختمانی بـایدهمه ی کـارهـا بـا دقت و برنامه ریزی دقیقانجام گیرند. در ضمن باید دقت داشته باشیم وکـه هنگام کار یا تخلیه ی مصالح مزاحمتی برای همسایگانو سایرینایجاد نشود. همچنیناز انجام کارهای پر سر و صدا در شب خودداری شود . در صورتی که لازم است کاری در شب انجام شود بایدقبلا اجازه ی شهرداری و مقامات مسئول کسب شـود .

آشنایی کلی با مکان کار آموزی
مکان کـار آمـوزی یک خرابه می باشد . پروژه اجرای یکسازه آپارتمانی چهار طبقه بیست وچهار واحدی با سیستماسکلت فلزی مـورد نـظـر اسـت
ابعاد زمین32 در 60 متر بوده کـه تقریبا3/2 (%60) آن زیربنای ساختمان مورده نظر ما را شـامـل مـی شـود
اینکمـا در مرحله پاک سازی خرابه می باشیملذا ابتدا مراحلی را کـه قبل ازپاک سازی بـایدبگذرانیمذیلاً  ذکـر می نماییم
ابـتدا کارفرما موظف است بـرای انجام مراحل قانونی و کسب مجوز پاک سازی بـه شهرداری و دیگرمراجع ذیربط مراجعه کند
پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوز پاک سازی کارفرما موظف بـدادن تعهـدی مبنی بـر عدم ایجاد مزاحمت و سلب آسایشبـرای همسایگان و عـدم ایجاد سد معبر در خیابان به هنگام ساخت و پاک سازی می باشد . در ضمن کارفرما موظف به تعهد مبنی بر جلو گیری از تخریبو صدمه به ساختمان های مجاور هنگام پاک سازی و سـاخت و سـاز می باشد .
پس از انجام مراحل بالا و گـرفتن مجوز پاک سازی با اجازه مهندس ناظر و با احتیاط کامل و ارئه تمهیداتی خاص درهنگـام پاک سازی جهت جلو گیری از آسیببـه ساختمانهای مجاور شروع بـه پاک سازی خرابه می نماییم.
پس از اخذ مجوز پاک سازی از شهرداری و قبل از پاک سازی خرابه بایدسـازمانهایمربوطه از قبیلسازمانآب برق گـاز...را در امور کارقرار  داده و هماهنگی هـایلازم را بعمل آوریمو نسبت به نصب آنها اقدام نماییم.
پاک سازی خرابه
کارفرما برای صرفه جوییدر وقت و هزینهعملیات پاک سازی  و گودبرداری را به یکاکیپپیمانکار سپـرده و پـس از بستن قـرار داد پیمانکـار طبق قرار داد منعقد شده موظف می شود خرابه پر از زباله جات را تمیزکرده و به بیرون از کارگاه منتقل کند.
یک نکته حائز اهمیت در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز رعایت کامل نکات ایمنی می باشد.  می دانیم که امروزه طبق آئین نامه سازمان نظام مهندسی ایران سازه هایفلزیباید از تیرآهن ضرب دریدر سازه هایخود استفاده کنندو نیز    سازه هایبتونی که با سیستم دیوار باربر اجرا می شوند باید دارای شناژ بندی افقی و عمودی طبق قوانین مندرج در آئین نامه باشند. می دانیم که این عمل برای مقابله سازه با نیروهای جانبی می باشد.
حال با توجه به اینکه کشور ما در منطقه ی زلزله خیز قرار گرفته اجرای این نکته از الزامات و دارای اهمیت فوق آلعاده ای می باشد
گودبرداری
یـکلـودر چـرخ لاستیکیبـهکـارگاه آورده شدو سپس لودر شروع به کار کرد. سپس خاک حاصله را توسط همان لودر در یککامیون بارگیری کرده و بـهمکان دیگری انتقال دادیم.
برای عبور و مرور لودر هنگام گودبرداری به محل کارگاه یک رمپ ایجاد کرده بودیم که پـس از اتمام کار لودرآنرا توسط کارگرانو دست افزار بیل و کلنگ تخریب نمودیم
   

کارآموی رشته عمران در اداره کل نوسازی مدارس



کارآموی رشته عمران در اداره کل نوسازی مدارس

 

فهرست مطالب

تشکر وقدردانی

مقدمه

توضیحات

توجه به شرایط بهره برداری در طرح و محاسبه

پیش خیز در تیرها

انبساط و انقباض حرارتی

افتادگی ، ارتعاش و انتقال جانبی

فساد و خوردگی در فلز

ساخت ، نصب و کنترل نوع کار

نقشه های کارگاهی

ساخت

تعبیه پیش خیر – خم کردن و راست کردن قطعات

برشکاری

برش گرمایی (برش با شعله هوا گاز )

آماده کردن لبه ها

ساختمانهای با اتصال جوشی

ساختمانهای با پیچهای پر مقاومت

درزهای فشاری

رواداری ابعادی

تنظیم پای ستونها

شرایط کلی

سطوح غیر قابل دسترسی

سطوح تماس

سطوح صاف و آماده شده

سطوح مجاور جوش کارگاهی

برپایی و نصب

میزان کردن پای ستونها

مهار

تنظیم کردن کار

جفت کردن درزهای فشاری در ستونها

جوش کارگاهی

رنگ کارگاهی

اتصالات کارگاهی

کنترل نوع کار

مردود کردن کار

بررسی جوشها

بررسی اتصالات اصطکاکی در پیچهای پر مقاومت

تعیین نوع فولاد

خواص بتن

ویژگیهای مطلوب بتن سخت شده

سنگدانه ها

آب

پروژه مدرسه ابن سینا

مشخصات سازه

تصاویر

پروژه دبیرستان نمونه استرآبادی

پروژه هنرستان شهید چمران

پروژه دبستان فیضیه

کارگاه شرکت طرح وساخت سوله نیماد

پروژه دبیرستان استرابادی

مقدمه :
مدرسه سازی یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه ی پایدار هر کشوری می باشد . علی الخصوص در کشور ما که با کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم . بدین خاطر سازمانی در کشور به عنوان سازمان نوسازی مدارس تشکیل شده است که مسئولیت ساخت و مرمت فضاهای آموزشی  را بر عهده دارد .
خوشبختانه این سازمان در راستای اهداف عالیه خویش موفق بوده و مدارس زیادی را به بهره برداری رسانیده است و در اعتلای اهداف عمرانی وآبادانی کشور گام بلندی برداشته است.

توضیحات :
اکثر ساختمانها دارای دو اسکلت بتنی و فولادی می باشد و بنده نیز در طول مدت کارآموزی با این دو نوع ساختمان آشنا شده ام و نکاتی را که باید در حین اجرا و ساخت آن به کار برد را در گزارش خود آورده ام که از مباحث مقررات ملی ساختمانی ایران استفاده نموده ام.
در زیر نمونه ای از آن را می بینید .

توجه به شرایط بهره برداری در طرح و محاسبه
این فصل به عواملی که از نظر شرایط بهره برداری در طرح و محاسبه مطرح است و در بخشهای دیگر یاد نشده است می پردازد. شرایط بهره برداری عبارت است از شرایطی که در آن سازه ساختمان ضمن انجام نقش اصلی خود حفظ ظاهر عوامل سرویس و نگهداری و پایداری و نیز راحتی استفاده کنندگان را تامین می کند .
محدود کردن بازتاب سازه برای تامین شرایط بهره برداری باتوجه به نقشی که سازه به عهده دارد باید به میزان مناسبی صورت گیرد .
پیش خیز در تیرها
اگر برای بعضی از اعضای خمشی پیش خیز بخصوصی لازم است تا در هنگام بارگذاری به شکل مورد نظر و در ارتباط با اعضای دیگر در آید . باید اینگونه محدودیتها در مدارک طرح ومحاسبه به روشنی مشخص شود .
در خرپاها با دهانه بیش از 12 متر لازم است به اندازه تغییر شکل بار مرده پیش خیز  داده شود . در شاهتیرهای مربوط به جراثقال با دهانه بزرگتر از 12 متر باید پیش خیزی در حدود تغییر شکل ناشی از بار مرده به اضافه   بار زنده پیش بینی شود .
تیرها و خرپاهایی که خیز معینی برای آنها قید نشده باشد باید در کارخانه طوری ساخته شوند که به هر حال پس از نصب تغییر شکل روبه بالا داشته باشند .

انبساط و انقباض حرارتی
بررسی پیش بینی های لازم برای اثرات تغییرات دما متناسب با شرایط بهره برداری باید به عمل آورد . در محاسبات ضریب انبساط و انقباض حرارتی فولاد برابر   به ازای هر درجه سانتیگراد در نظر گرفته می شود .
   

در مورد نقشه کشی صنعتی



مقاله پیرامون نقشه کشی صنعتی

عنوان مقاله : نقشه کشی صنعتی

قالب بندی : Word

شرح مختصر : بشراز زمانهای بسیار کهن کم وبیش شکلهایی بنام نقشه ترسیم می نمود است از جمله مصریان قدیم برای ساختن بناهای عظیمی نظیر اهرام ثلاثه مصر از انها استفاده نموده است از طرف دیگر نقشه های جغرافیایی هستند که قدمت زیادی دارند اما بدرستی نمی توان گفت که اولین نقشه های صنعتی در چه موقع ترسیم شده اند ولی انچه مسلم است پیشرفت سریع صنایع وپیدایش اختراعات ومصنوعات جدید لزوم ترسیم نقشه را اجتناب نا پذیر می نمود پیدایش وتکامل ریاضیات واز شعباتش علم هندسه در پیشرفت بشر تاثیر شگفت انگیز دارد و هندسه که خود علم اندازه و مساحی باشد متکی بر نقشه ها وترسیمات بسیار دقیق ومستدل است لیکن با وجود انکه از بیان اصول وقضایای هندسه توسط اقلیدس فیثاغورس تالس وبطلمیوس هزاران سال میگذشت هنوز چیزی به عنوان رسم فنی وجود نداشت دلیل انهم روشن بود که واقعا چنین مطلبی احساس شود البته مبتکرین ومخترعین بزرگی چون داوینچی وسایرین برای تفهیم تفکرات خود شکلهایی ترسیم می نمودند اما انها بیشتر بهد نقاشی شبیه بود و ملهم ازان ونه یک شکل دقیق هندسی .

 

فهرست :

مقدمه

فارغ التحصیلان این رشته چه خواهند کرد

بازار کار این رشته در ایران چگونه است؟

طراحان صنعتی بیشتر در چه زمینه هایی مشغول به کار می شوند؟

هدف از نقشه کشی صنعتی چیست

به طور خلاصه طراحی صنعتی چیست؟

نقشه کشی صنعتی و جایگاه آن در صنعت

استانداردها ی نقشه کشی

توضیحات استانداردهای نقشه کشی

معرفی نرم افزارهای نقشه کشی صنعتی

نقشه های فرآیندی

نمودار جعبه ای فرآیند « (BFD) »

نمودار جریان های فرآیند« (PFD)»

تاریخچه مختصر و سیر تحول تهیه نقشه

تقسیم بندی نقشه های ساختمانی

نقشه های معماری یک پروژه

نقشه های محاسباتی

نقشه های شهرسازی

تخته رسم

میز نقشه کشی

چند نکته درباره محاظت و نگهداری از تخته رسم و میز نقشه کشی

خط کش تی

نکاتی درباره محافظت از خط کشی تی

گونیاها

دستگاه ترسیم خطوط یادرافتینگ

مداد اتود

پرگار

شابلنها

پیستوله ها

کاغذهای نقشه کشی

کاغذ پوستی

کاغذهای کالک

نحوه چسبانیدن کاغذ، رسم و ترسیم کادر جدول نقشه

حفظ و نگهداری نقشه ها و کاغذهای نقشه کشی

فرآیندهای مکانیکی بدون براده برداری

فرآیندهای مکانیکی با براده برداری

انطباقات

انطباق لقی یا روان

انطباق عبوری

انطباق پرسی

اتصالات جداشدنی یا موقت

انواع روش ای ترسیم اشکال

نمای برش یا Cut view

برش ساده متقارن

برش ساده نامتقارن

برش شکسته ساده

مجهول یابی

روش مجهول یابی با استفاده از خطوط رابط کمکی

روش مجهول یابی با استفاده از آنالیز سطوح

نتایج نقشه کشی

نقشه کشی صنعتی

بشراززمانهای بسیار کهن کم وبیش شکلهایی بنام نقشه ترسیم مینمود است از جمله مصریان قدیم برای ساختن بناهای عظیمی نظیر اهرام ثلاثه مصر از انها استفاده نموده است از طرف دیگر نقشه های جغرافیایی هستند که قدمت زیادی دارند اما بدرستی نمی توان گفت که اولین نقشه های صنعتی در چه موقع ترسیم شده اند ولی انچه مسلم است پیشرفت سریع صنایع  وپیدایش اختراعات  ومصنوعات جدید لزوم ترسیم نقشه را اجتناب نا پذیر می نمود پیدایش وتکامل ریاضیات واز شعباتش علم هندسه در پیشرفت بشر تاثیر شگفت انگیز دارد و هندسه که خود علم اندازه و مساحی باشد متکی بر نقشه ها وترسیمات بسیار دقیق ومستدل است لیکن با وجود انکه از بیان اصول وقضایای هندسه توسط اقلیدس فیثاغورس تالس وبطلمیوس هزاران سال میگذشت هنوز چیزی به عنوان رسم فنی وجود نداشت دلیل انهم روشن  بود که واقعا چنین مطلبی احساس شود البته مبتکرین ومخترعین بزرگی چون داوینچی وسایرین برای تفهیم تفکرات خود شکلهایی ترسیم می نمودند اما انها بیشتر بهد نقاشی شبیه بود و ملهم ازان ونه یک شکل دقیق هندسی .
بین سالهای 1746تا1818که سالهای زندگی موثر میباشد تحولی عظیم در هندسه ایجاد که در ان زمان بخوبی درک نگردید این تحول بیان اصول هندسه ترسیمی توسط ریاضیدان بزرگ گاسپار مونز افسر ارتش فرانسه بود که بیشتر به جهت ترسیم نقشه های جنگی مورد استفاده قرار می گرفت و سالها نیز جز اسرار ارتشی بود اما تدریجا ارزش واهمیت ان در بیان تصاویر از اجسام سه بعدی مشخص گردید دراین روش اجسام سه بعدی را بصورت تصاویر دو بعدی با اندازه های دقیق واز جهت مختلف نشان می دهند البته در این قرون بخصوص با پیشرفت وگسترش صنایع احتیاج به نمایش اجسام با تصاویر دقیق به خوبی احساس می شد بهمین جهت رفته رفته شاخه ای بنام رسم فنی از هندسه ترسیمی جدا شد که در واقع کاربرد هندسه ترسیمی در صنعت بود و انقدر پیشرفت که خود شهرتی بیش ازان بدست اورد بطوری که امروزه بسیاری رسم فنی می دانند بدون انکه بدانند جزئی از هندسه ترسیمی است ویا اصلا هندسه می با شد در اینجا دانستن این نکته بد نیست که هندسه که خود شاخه از ریاضیات است دارای سی شعبه است که یکی از این شعبات هندسهی ترسیمی می باشد ورسم فنی یکی از شعبات هندسه ترسیمی وباتوجه به ابعاد وسیع صنعت ملاحظه می کنیم که رسم فنی خود به شعبات متعددی تقسیم شده مثل رسم فنی تاسیسات ساختمان تولید ریخته گری .